יום שבת, 16 בינואר 2016

שקשוקה חמצמצה בניחוח פיקנטי מבית אוליביה


​אצלנו בבית כמו בבתים רבים המאכל הלאומי הוא שקשוקה. אותו מאכל טעים, קל להכנה, מנחם ומחמם הוא אורח קבוע אצלנו בשולחן בימי שישי בצהרייים .
ולמרות שקל להכין שקשוקה לפעמים העצלנות או הרעב תופסים פיקוד ואז תמיד טוב שיש בבית צנצנת רוטב לשקשוקה, מבית אוליביה כמובן. ועכשיו אוליביה מפתיעה עם רוטב חריף לשקשוקה לאוהבי הפיקנטיות.
בעזרת הרוטב החריף של אוליביה הכנתי שקשוקה וחוץ מהמרכיב הסודי שלי לא הוספתי לשקשוקה כלום (אפילו לא מלח) והיא יצאה טעימה ופיקנטית בדיוק כמו שאני אוהבת.


ומהו המרכיב הסודי שלי?
לימון כבוש.
לרוטב השקשוקה אני מוסיפה בנדיבות כ-3 פרוסות של לימון כבוש ביתי דבר המעניק לשקשוקה טעם חצמצץ מדהים.

לימון כבוש ביתי
מצרכים:
3 לימונים פרוסים לעובי 1 ס"מ (אני מוציאה להם בזהירות את הגרעינים)
2 כפות אריסה (אפשר להוסיף פחות או יותר, תלוי כמה חריף אתם אוהבים)
1 כף שמן
1 כוס מים
1 כפית שום כתוש
2 כפיות מלח


אופן ההכנה:
​בסיר קטן מרתיחים את המים עם כל המצרכים חוץ מהלימונים
כשהנוזל רותח מוסיפים בזהירות את הלימונים ומבשלים יחדיו לכ-10 דקות.
לאחר שתכולת הסיר מתקררת מעבירים לצנצנת זכוכית מעוקרת (בעזרת מים רותחים) ומאחסנים במקרר.


בתאבון





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה