יום שני, 11 בינואר 2016

הוצאת מדיה 10 מציגה ספרים בשביל הנפש


חיים שתולים על מים \ שיריו של עבד של הזמן - מאת:שרון פדר, הוצאת מדיה 10

 
שרון פדר, המכהן בתפקיד בכיר בבנק, מוציא לאור ספר שירה המכיל 300 שירים פרי עטו . שיריו הבולטים בעומק הגותם, באים מתוך עולמות תוכן סוערים ומגוונים: אתגרים עסקיים וניהוליים קיצוניים, משברי בריאות, שכוֹל של חברים קרובים, תאונה טראומתית בה היה מעורב, עולמם של ילדים הגדלים בפנימייה אליו נחשף ואתגרי חיים המציבים את האדם בפני בחירות עוצמתיות. 

למה קוראים לגניבה תספורת?
"מדוע חוסר יושר,
תאוות בצע,
גזילות כספי ציבור,
יכולות בקלות מרגיזה, בביתנו לגור?
ולמה קוראים לגניבה תספורת?
האין שם ראוי לה יותר?
שם נוקב.
שם כואב.
הפסיקו להתרפס בפני גדולי הממון,
לכו אחר ענקי הענווה,
הפורטים חמלתם אל הדרך.
כי זאת פרנסת ההמון,
החזירו אהבה לציון".

 "הרגשתי צורך עז לחבר בין עולם העסקים והחומר לבין הרצון לבטא ולממש את הנימים הדקים ביותר של משמעות הקיום" מסביר פדר. "בכל אתגר, משבר או טראומה בחרתי לנתב את כל תעצומות הנפש שיכולתי לגייס להבנת נפשם של הסובבים אותי. הבנתי שזה בלשון המעטה לא פחות חשוב מעניינים עסקיים, נהפוך הוא, זה תורם גם לתפקוד הרבה יותר עוצמתי ואפקטיבי גם בניהול ובעסקים".
 "בספרי שמרתי את יחידותי ובלבי נצרתי את אפסותי. אמרתי להוללים אל תהוֹלוּ, ולרשעים אל תרימו קרן.
כי לידתי יצרה עולם וחיי כמשפט עובר". פדר מסביר כי האתגר הגדול שראה בפניו הוא "להצליח לעשות זאת ממקומנו. ממקום עבודתנו, משגרת יומנו. מעולם העסקים, הפרנסה והחומר. למרות העבודה התובענית ושלל אתגרי החיים, לאתגר את עצמנו להכניס את הרוח אל תוך החומר, אל תוך שגרת יומנו. לחשוב ולעשות טוב יותר."

"בשנים האחרונות הובילו אותי גורלי ונסיבות חיי, לשתף עצמי בעולמם של ילדים המתגוררים בפנימייה. ראיתי מהו עולם ומלואו. מה משמעותה של תקוה, של מילה טובה, של מתן לאחר. מה עוצמתו של חיוך למקבל ולנותן. במהלך כל שנותיי, עברתי חוויות ותהיות, רגעי פליאה וחסד, רגעי יגון וניסיונות תעתועים, רגעי אמת ושקר, מחוזות פחד ואומץ, ואת כל שאר הרגעים הללו הקרויים חיים.
בקשתי באמצעות השירים לשתף אתכם בעולמי, ולהציע לכם להתבונן ולבחון אם קיימים שבילים ומילים, שתחפצו גם אתם ללכת בהם. בִּקשתי כמיטב יכולתי כי אהבה צנועה, ענוה, תמלא את החלל הפנוי בין דפי הספר".

 ספר השירים הראשון שלו יוצא בהוצאת מדיה 10 בשני שמות שונים:
"שיריו של עבד של הזמן" בכריכה סגולה ו"חיים שתולים על המים"  בכריכה בצבע תכלת.
על כריכת הספר לא מופיע שמו של הכותב. "צריך להתמקד בעיקר, והעיקר הוא לא האדם שכתב אלא השירים עצמם", מסביר פדר.

פדר הינו דור 11 של הבעל שם טוב מצד אביו, ונין של ראש ישיבת "עץ החיים" במרוקו  מצד אמו. אביו של פדר נטש את הדת לאחר השואה ופדר התחנך בבית מסורתי ולמד במוסדות חינוך חילוניים. הערכים המסורתיים שקיבל בבית התעצמו בו ובאים לידי ביטוי גם בשיריו.

 "שיריו של עבד של הזמן" בכריכה סגולה
"חיים שתולים על המים"  בכריכה בצבע תכלת

325 עמודים.
הוצאת מדיה 10

ניתן לרכוש באתר: מדיה 10
 

 איך לפרוץ את מעגל הכעס והתסכול ולהפוך אותם להזדמנות - מאת: יוסי עמנואל, הוצאת מדיה 10

 
הספר מציג שיטה פשוטה ליישום, שמאפשרת לנצח את הכעס והתסכול ב10 דקות בלבד. מחבר הספר ומפתח השיטה, יוסי עמנואל, הצליח לשנות בעזרתה את חייו מקצה לקצה. בעקבותיו גם כמה עשרות נוספים הגיבו בשיפור משמעותי בחייהם לאחר יישום השיטה. הספר מציע הנחיות ברורות ליישום, שכוללות מענה על 10 שאלות וכן גם אימון עצמי בכוחה המרפא של אנרגיית החיוך הפנימי. לדברי עמנואל, התשובות לשאלות וכן גם האימון בחיוך פנימי- הן הפתרון הממשי לכל קושי.  אז איך זה בדיוק עובד?

 יוסי עמנואל נולד בחיפה לפני 39 שנה למשפחה קשת יום. הוריו נהגו לחסוך בכל מה שקשור בו ואף דאגו להבהיר לו  זאת ללא דופי. הוריו לא ידעו קרוא וכתוב, אביו היה אלכוהוליסט ואלים ואף ישב בכלא כמה פעמים בשל מעורבותו באלימות ובעסקים לא חוקיים. את זיכרונות הילדות של יוסי מלוות תמונות רבות בהן מכה אביו את אמו. "אלימות היתה משהו שבשיגרה. אני ושני אחיי חטפנו,  אבל אמא שלי  היתה הקורבן העיקרי וחיה בכאב ואומללות רבה  ", נזכר עמנואל. "בגיל 10 ראיתי את אבא שלי דוקר בסכין מטבח את אמא שלי. אמבולנס פינה אותה לבית חולים והמשפחה הגישה תלונה במשטרה נגד אבא שלי, אבל התלונה בוטלה בגלל לחצים על המשפחה".
 בפעם אחרת ניסה אביו לדקור מישהו שעבד בחנות ליד החנות שהיתה בבעלותו. "אבא היה שיכור ואחוז אמוק. גם במקרה הזה הייתי נוכח והספקתי למנוע את הדקירה הזו, כי נעמדתי ביניהם וחסמתי את אבי בגופי", נזכר עמנואל.
 
עמנואל היה ילד מפוחד וסבל מנידוי חברתי ומבעיות קשב וריכוז. ביום הולדתו ה- 17 נפטר אביו מדום לב. האם הצליחה מאז להתאושש קלות, אולם לדברי בנה עד היום היא לא מסוגלת לישון בחדר השינה בבית וישנה בסלון, וסובלת לעיתים תכופות מחרדות שמא בעלה יבוא להכות אותה. "היא בסוג של פוסט טראומה", מעיד עמנואל.
את שירותו הצבאי עשה בחיל החינוך למרות שרצה מאוד לשרת בקרבי, ועד היום הוא חש בתחושת פיספוס של חלום נעוריו. לאחר שירותו הצבאי, ניסה להתקבל ללימודים גבוהים ללא הצלחה, ניסה להשתלב בעבודות קבועות ולא הצליח. גם במישור החברתי והזוגי חווה קושי רב ובעיות  כלכליות קשות לא נתנו לו מנוח. עמנואל החל לסבול ממחשבות אובדניות, ולדבריו ממעמקי הקושי ותחושת התסכול הכבד שחווה- לבסוף הגיעה הישועה.
 הייאוש והכישלונות החוזרים ונשנים, הובילו אותו לחפש פתרון מעשי לעצמו. עמנואל חיפש דרך שתעזור לו להתמודד עם המצוקות והכאבים שלו ובמשך מספר שנים קרא ספרות מקצועית רבה בתחום הפסיכולוגיה והאימון האישי. כמו כן התעמק עמנואל בספרים על כוח הריפוי שיש בהומור ובחיוך. קרא ולמד גם את החכמה היהודית העתיקה ואף נעזר במאמנת אישית שסייעה לו ליישם על עצמו את מכלול הכלים שרכש לעצמו.
בזכות השיטה שפיתח הצליח עמנואל לראות את החיים באור חיובי הרבה יותר, לפתח אופטימיות, לרכוש לעצמו חברים רבים וללמוד להאמין בעצמו וביכולותיו המפתיעים. בנוסף, מצליח עמנואל בזכות השיטה להתמיד בעבודתו ואף הגדיל את הכנסותיו באופן משמעותי. במקביל הוכשר למרפא בעיסוי תאילנדי  וחבר בצוות ההדרכה  לטאי צ'י במרכז הישראלי לטאי צ'י.

"הספר והשיטה נכתבו כמחוות תודה על תהליך ריפוי עצמי רב עצמה שעברתי בזכותה", מעיד עמנואל. התשוקה להעביר את הידע לבריות בוערת בעצמותיו כבר 5 שנים. הוא חולם להיות מנטור מוביל ולהפיץ את שיטתו בעולם.
בספר " 10 שאלות לעת הצורך, 10 דקות תרגול יומי", מובאת השיטה שפיתח עמנואל. היא איפוא שילוב נדיר בין תורת המזרח לבין המערב. השיטה מתאימה לדבריו להתמודדויות עם תחושות קשות ומחשבות שמטרידות אותנו בחיי היומיום, החל מעלבון חוזר מהבוס ועד לגירושין כואבים. שימוש בשיטה מאפשר להרגיע כעס ותסכול ב-10 דקות, ושיטת האימון מסייעת באורח פלא  לשנות את מהלך החיים ולחיות חיים מספקים הרבה יותר.

183 עמודים.
מחיר: 55 שקל.

להשיג ברשתות הספרים וחנויות הספרים המובחרות.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה